Home Set Lists Forums The Permanent Record Asshole Opinion

Mastodon -- Newcastle, England -- November 25th, 2014
Exodus -- West Springfield, VA -- November 25th, 2014
Bob Seger -- Saginaw, MI -- November 19th, 2014
Ace Frehley -- Uncasville, CT -- November 21st, 2014
Nuclear War Now! Fest IV -- Berlin, Germany -- November 7-8th, 2014


Go Back   WWW.METALSETLISTS.COM > Community Forums > Set Lists and Gig Reports

Reply
 
Thread Tools
  #11  
Old 10-22-2011, 10:11 AM
jd091's Avatar
jd091 jd091 is offline
rolling critical success on casting a level 7 stagedive
 
Join Date: May 2010
Location: Chicago
Posts: 7,265
Quote:
Originally Posted by mankvill View Post
I pronounce it "VEL-ur-takk". Silent K. Kinda like pronouncing ChthoniC "THAWN-ick"
Hmm. I was wondering if the K was silent or not...

EDIT: It sounds like they pronounce the K.

http://www.youtube.com/watch?v=W-Vlrr7XnWA
Reply With Quote
  #12  
Old 10-22-2011, 10:37 AM
BloodoftheKings's Avatar
BloodoftheKings BloodoftheKings is offline
Rats off to ya
 
Join Date: Apr 2010
Location: Strong Island
Posts: 5,958
Quote:
Originally Posted by jd091 View Post
EDIT: It sounds like they pronounce the K.

http://www.youtube.com/watch?v=W-Vlrr7XnWA
It sounds like he's saying Cradletak.

EDIT: Holy shit, I saw that guy doing the interview at the show last night.
__________________
12/6-Devin Townsend
Reply With Quote
  #13  
Old 10-22-2011, 10:39 AM
jd091's Avatar
jd091 jd091 is offline
rolling critical success on casting a level 7 stagedive
 
Join Date: May 2010
Location: Chicago
Posts: 7,265
Quote:
Originally Posted by BloodoftheKings View Post
It sounds like he's saying Cradletak.

EDIT: Holy shit, I saw that guy doing the interview at the show last night.
Rob from Metalinjection? He's hilarious! Especially on the podcasts.
Reply With Quote
  #14  
Old 10-22-2011, 10:42 AM
BloodoftheKings's Avatar
BloodoftheKings BloodoftheKings is offline
Rats off to ya
 
Join Date: Apr 2010
Location: Strong Island
Posts: 5,958
Quote:
Originally Posted by jd091 View Post
Rob from Metalinjection? He's hilarious! Especially on the podcasts.
I see him at half the shows I go to. I'm gonna say something to him next time now that I know who he is.
__________________
12/6-Devin Townsend
Reply With Quote
  #15  
Old 10-22-2011, 11:21 AM
ShatteredFlame's Avatar
ShatteredFlame ShatteredFlame is offline
not the mama
 
Join Date: Mar 2010
Location: Hamden CT/Long Island NY
Posts: 2,166
Quote:
Originally Posted by BloodoftheKings View Post
He thought it was Kvelertar and then I said "no it's KvelerTAK," and he said "KvelerTOP?" and pretended to put on a hat to see if he had it right but I just said "no, it's TAK" and he probably still had it wrong but I just walked away. Personally I pronounce it K-vell-er-TAAAHK.
I think he was just hitting on you .
Reply With Quote
  #16  
Old 10-22-2011, 12:50 PM
makethemsuffer12's Avatar
makethemsuffer12 makethemsuffer12 is offline
welp
 
Join Date: May 2009
Location: Long Island
Posts: 4,279
Quote:
Originally Posted by BloodoftheKings View Post
I see him at half the shows I go to. I'm gonna say something to him next time now that I know who he is.
Yeah I've seen him when I saw Nevermore and this past Mayhem fest. He was handing out flyers for a show after Nevermore and I was like "Yooooo you're the Metal Injection dude!" I kept looking over at him during the show, too haha. I've just seen a bunch of his interviews since like '06 so it was kinda trippy seeing the dude in person.
Reply With Quote
  #17  
Old 10-22-2011, 04:58 PM
treghet's Avatar
treghet treghet is offline
Altars of Radness
 
Join Date: Apr 2010
Location: Los Angeles, CA
Posts: 5,920
K-vell-er-tahk

That's it.
__________________
1.16 Incantation
1.31 Watain / Mayhem / Revenge
4.5 Antaeus / Demoncy / Volahn
Reply With Quote
  #18  
Old 10-22-2011, 06:52 PM
bt11763's Avatar
bt11763 bt11763 is offline
Bobb O)))
 
Join Date: Jul 2009
Location: Long Island, New York
Posts: 2,186
Quote:
Originally Posted by treghet View Post
K-vell-er-tahk

That's it.
i dunno man, the beginning of ulvetid and the end of utrydd dei svake makes it sound like its pronounced "Kel-ver-tahk"
__________________
9/1-POTR
9/5-Altar of Plagues
9/25-St. Vitus
10/4-Melvins
Reply With Quote
  #19  
Old 10-23-2011, 01:37 AM
treghet's Avatar
treghet treghet is offline
Altars of Radness
 
Join Date: Apr 2010
Location: Los Angeles, CA
Posts: 5,920
Quote:
Originally Posted by bt11763 View Post
i dunno man, the beginning of ulvetid and the end of utrydd dei svake makes it sound like its pronounced "Kel-ver-tahk"
http://www.youtube.com/watch?v=BTeootUTfTA
__________________
1.16 Incantation
1.31 Watain / Mayhem / Revenge
4.5 Antaeus / Demoncy / Volahn
Reply With Quote
  #20  
Old 10-23-2011, 11:19 AM
bt11763's Avatar
bt11763 bt11763 is offline
Bobb O)))
 
Join Date: Jul 2009
Location: Long Island, New York
Posts: 2,186
Quote:
Originally Posted by treghet View Post
i'm still lost
__________________
9/1-POTR
9/5-Altar of Plagues
9/25-St. Vitus
10/4-Melvins
Reply With Quote
Reply

Tags
kvelertak, skeletonwitch

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT -8. The time now is 04:51 AM.


Blah Blah Blah Copyright WWW.METALSETLISTS.COM 2008