WWW.METALSETLISTS.COM

WWW.METALSETLISTS.COM (http://www.metalsetlists.com/index.php)
-   Set Lists and Gig Reports (http://www.metalsetlists.com/forumdisplay.php?f=4)
-   -   The Darkness -- Cambridge, England -- November 20th, 2011 (http://www.metalsetlists.com/showthread.php?t=18766)

jaysadler2 11-23-2011 02:06 AM

The Darkness -- Cambridge, England -- November 20th, 2011
 
Have seen these before quite a few years ago and was a laugh so thought i'd check them out, cheap tickets, smallish venue and went with a couple of mates who arent in the metal scene so was good to go to a concert with them for a change.

Foxy shazam were the second support (cant remember the first) but tbh they were fucking wierd - i have seen some fucked up acts, but these were just wierd! Just cant describe them....

The Darkness on the other hand were.....OK....they tried really hard, had some good pyrotechnics for a small venue but the crowd averaged around 35-45 yrs of age and was mainly couples and there wasn't too much atmosphere.

The set included all the songs off of permission to land, a couple off the second album and a load of new stuff which no one knew.

Not the best gig (didn't expect it to be) and not the worst.

Setlist:

Intro: Boys are back in town
1.Black Shuck
2.Growing On Me
3.Best Of Me
4.One Way Ticket
5.Nothing's Gonna Stop Us
6.Get Your Hands Off My Woman
7.Out Of This World
8.Holding My Own
9.Love Is Only A Feeling
10.Concrete
11.Friday Night
12.Cannonball
13.Is It Just Me?
14.Street Spirit (Radiohead cover)
15.Givin' Up
16.Stuck in a Rut
17.Christmas Time (Don't Let the Bells End)
Encore:
18.Bareback
19.Tie Your Mother Down (Queen cover)
20.I Believe In A Thing Called Love
21.Love On The Rocks With No Ice

Rating: a generous 6/10

MetalIsArt 11-23-2011 02:46 AM

Tell me it's not true. :hecho:

converge241 11-23-2011 04:26 AM

Radiohead!! lol The Bends is my fav album of theirs but so odd to see them covering that tune

TheClairvoyant 11-23-2011 08:15 AM

It was either seeing these guys or alter bridge this month for me, by the sounds of things, good job I choose Alter Bridge :P

mankvill 11-23-2011 09:12 AM

[QUOTE=converge241;417100]Radiohead!! lol The Bends is my fav album of theirs but so odd to see them covering that tune[/QUOTE]

Haha, I've seen black metal bands cover Street Spirit!

TonyD 11-23-2011 11:32 AM

Hmm that's disappointing, if I got the chance I might have gone to see these guys but now...

Nater 11-23-2011 02:36 PM

I hope they tour America eventually my buddy and I would have a blast at this show.


All times are GMT -8. The time now is 11:09 PM.


Blah Blah Blah Copyright WWW.METALSETLISTS.COM 2008