WWW.METALSETLISTS.COM

WWW.METALSETLISTS.COM (http://www.metalsetlists.com/index.php)
-   Set Lists and Gig Reports (http://www.metalsetlists.com/forumdisplay.php?f=4)
-   -   Summer Slaughter -- Houston, TX -- June 19th, 2009 (http://www.metalsetlists.com/showthread.php?t=10556)

metal_wolfxii 06-21-2009 01:11 AM

Summer Slaughter -- Houston, TX -- June 19th, 2009
 
I'll get the setlist over with first for the ones that matter

[U]Necrophagist:[/U]
Epitaph
Foul Body Autopsy
Stillborn One
Stabwound
Intestinal Incubation
Only Ash Remains
Diminsied To B
Dawn And Demise (new song)
Ignominious And Pale
Seven
Fermented Offal Discharge

[U]Suffocation:[/U]
Catatonia
Habitual Infamy
Dismal Dream
Jesus Wept
Blood Oath
Infecting The Crypts
Come Hell Or High Priest
Cataclysmic Purification
Effigy Of The Forgotten

[U]Dying Fetus:[/U]
Homicidal Retribution
Your Treachery Will Die With You
Grotesque Impalement
Raped On The Altar
Sheppard's Commandment
Praise The Lord

[U]Origin:[/U] (wasn't too familiar with their songs but of the 7 songs they played I know they did)
The Aftermath
Reciprocal
Finite
Antithesis

[U]Blackguard:[/U]
Scarlet To Snow
The Sword
Allegiance
This Round's On Me


Some friends of mine actually started moshing with all those scene kids who were fighting their ninjas and such during After the Burial and one of them almost got kicked out for doing it. Another friend later on got into a fight with one of those kids and got his eye busted up actually. It broke out when I was talking to Derek from Suffocation and both my friend and the hardcore guy were both ejected/escorted outside. Was kinda a fucked up thing to see when not 20 mins ago my friends and I joked about "someone's gonna get killed here tonight! haha"

Sound system at the newly relocated Java Jazz fucking suuuuuuuuucks a dick for the bands on stage. Kept hearing complaints and you couldn't hear Blackguard's keyboard at all. Hung out with them after their set, awesome bunch of guys, got my cds signed by all of them, they said they'll be back around January with Epica in the states again hopefully. I liked their plastic mugs they have on sale too.

I heard Origin's "Antithesis" and liked it before going to the show. They were pretty good but I just couldn't get into them that greatly. All the metal heads were up front for that, after that they all left to the back before Born of Osiris came on. That was pretty funny, I'd see them again though in the future.

Dying Fetus were...well Dying Fetus, there's not much to say about that. I talked to Trey (drummer) afterward and got a good aspect of what he thinks of deathcore, saying stuff like "Well it's good that these guys have their own fans, I mean when we go up if we get a headbang, moshpit, clapping, kids fighting off invisible ninjas, we're having a good time and that's what we want" (not a direct quote obviously but pretty close) So are deathcore fans really a plague on metal? I say fuck 'em, don't pay attention to them, they're in their own world of metal and we have ours.

Suffocation fucking tore shit up as usual. I always get a headache when I see them live but I think that just adds to the show lol. I was able to get everyone's autographs as well as "Blood Oath" which they're selling on the tour early.

Necrophagist, no "Extreme Unction" sadly, don't know why though, probably a "time" issue or something. Anyways, holy fuck were they amazing live. Fucking great, I talked to Stephan (bassist) afterward and he said that they're coming again next summer to promote the new album. Then I met fucking Muhammed himself and had a great conversation with him about music theory, his musical background (he doesn't listen to music often actually and his main inspiration is Johann Sebastian Bach), talked about playing a 7-string guitar this upcoming album (joked about doing an 8-string the next one or at least a 9-string bass) and said that the new album will be a concept album and that the new song they're premiering with is only just a small taste of what's to come. I asked why they never played "Mutilate The Stillborn" and if it was hard to pull of live, Muhammed just said "No, that one's actually easy to play live" haha, also he said he doesn't like playing "To Breathe In A Casket" live.

[IMG]http://i6.photobucket.com/albums/y221/twilight_dante/DSC01941.jpg[/IMG]

Overall a fucking awesome night that I'll never forget.

bunghole 06-21-2009 01:32 AM

suffocation played Liege of Inveracity in San Antonio instead of Catatonia

and Mike Smith pretty much thinks the same of the deathcore menace from what I gathered :D

also, Java Jazz can eat shit. I missed the first few suffo songs because they told me suffo weren't going on until ten, so I got there at about 9-930 and had missed half the set

also, and this is for any venue that practices it, no re-entry policies are also lame. Its because of that I didn't see the other 3 bands you posted, cause I didn't want to sit around waiting for all the shitcore bands to finish

metal_wolfxii 06-21-2009 02:35 AM

[QUOTE=bunghole;215375]suffocation played Liege of Inveracity in San Antonio instead of Catatonia

and Mike Smith pretty much thinks the same of the deathcore menace from what I gathered :D

also, Java Jazz can eat shit. I missed the first few suffo songs because they told me suffo weren't going on until ten, so I got there at about 9-930 and had missed half the set

also, and this is for any venue that practices it, no re-entry policies are also lame. Its because of that I didn't see the other 3 bands you posted, cause I didn't want to sit around waiting for all the shitcore bands to finish[/QUOTE]

Well if you were over 21 you could leave Java Jazz and come back in, had to stamp your hand of course. I braved through it to meet some of the guys from Suffocation and Blackguard in doing so at least.

BlashyrkhMR101 06-21-2009 10:08 AM

Did Blackguard still have the earrings on sale?

Slayer of the Gods 06-21-2009 10:46 AM

[QUOTE=BlashyrkhMR101;215389]Did Blackguard still have the earrings on sale?[/QUOTE]
Yup, they were selling them at the San Antonio show. I got to chill with the whole blackguard band; pretty amazing stuff

mankvill 06-21-2009 12:53 PM

What the fuck is up with how Muhammed looks now? :lol:

He's the first famous musician I got my picture taken with. :D

metal_wolfxii 06-21-2009 01:27 PM

[QUOTE=mankvill;215400]What the fuck is up with how Muhammed looks now? :lol:

He's the first famous musician I got my picture taken with. :D[/QUOTE]

Beats me, looks like Randall from Clerks to me now lol

mankvill 06-21-2009 01:28 PM

[QUOTE=metal_wolfxii;215405]Beats me, looks like Randall from Clerks to me now lol[/QUOTE]

:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

DethMaiden 06-21-2009 01:29 PM

THAT is Muhammed Suicmez in that picture?! Holy shit.

Wizzbang11 06-21-2009 04:05 PM

[QUOTE=bunghole;215375]suffocation played Liege of Inveracity in San Antonio instead of Catatonia
[/QUOTE]

I reeeallly hope that doesn't happen here. Liege is a great song don't get me wrong but fuck Catatonia is awesome and I've never seen it.


All times are GMT -8. The time now is 10:44 PM.


Blah Blah Blah Copyright WWW.METALSETLISTS.COM 2008