PDA

View Full Version : Metallica -- Fresno, CA -- December 13th, 2008


andrew_metalhead
12-13-2008, 08:37 PM
Source : Izzy (a friend who was at the show)

That Was Just Your Life
The End Of The Line
Creeping Death
Wherever I May Roam
One
Broken,Beat & Scarred
Cyanide
Sad But True
The Unforgiven
All Nightmare Long
The Day That Never Comes
Master Of Puppets
Fight Fire With Fire
Nothing Else Matters
Enter Sandman
----------
Last Caress
Motorbreath
Seek And Destroy

MetalIsArt
12-14-2008, 12:26 AM
The Judas Kiss!!! :flame:

Jdog
12-14-2008, 12:34 AM
Man, that list sucks. I'm seeing then on the 15th. Hope they play Harvester and maybe Justice? Damage?? They seem to stick to stupid repeat shit. Nobody cares about Sandman, Nothing else matters,, cyanide. Give me something to sink my fucking teeth in too. SHORTEST FUCKING STRAW!!!!!!!!!!!!!!!!

andrew_metalhead
12-14-2008, 12:54 AM
Nobody cares about Sandman, Nothing else matters,, cyanide.

I do. About all 3 you just mentioned. They are great live songs and I don't become any lesser of a fan if I say I like these songs. Although they can remove Roam and play some other song. I was at Ontario and we didn't get Roam :D We got an old song instead.
5 songs from Black Album are too many. Sad, NEM and Sandman are all great and should stay in every list. Not the others from that album.

MetalIsArt
12-14-2008, 06:06 AM
At least they change their setlist...

Whining fanboys, a true plague :tongue:

Jdog
12-14-2008, 09:30 AM
I do. About all 3 you just mentioned. They are great live songs and I don't become any lesser of a fan if I say I like these songs.
Not to say that you do. Yeah they are great songs but I see Sandman becoming like Ozzy's finale song Paranoid. It's just overdone. They could easily replace Nothing Else Matters with Fade To Black and 99 percent of the fans would be more satisfied?

And the comment about "Whining Fanboys" - you can go fuck yourself. There's nothing wrong with expressing an opinion with a setlist - THAT'S JUST WHAT THIS BOARD IS FOR. :finger2:

andrew_metalhead
12-14-2008, 10:27 AM
Not to say that you do. Yeah they are great songs but I see Sandman becoming like Ozzy's finale song Paranoid. It's just overdone. They could easily replace Nothing Else Matters with Fade To Black and 99 percent of the fans would be more satisfied?

And the comment about "Whining Fanboys" - you can go fuck yourself. There's nothing wrong with expressing an opinion with a setlist - THAT'S JUST WHAT THIS BOARD IS FOR. :finger2:

Agree with u dude .. i would take FTB anyday!!

rjturtle9
12-14-2008, 10:38 AM
Not to say that you do. Yeah they are great songs but I see Sandman becoming like Ozzy's finale song Paranoid. It's just overdone. They could easily replace Nothing Else Matters with Fade To Black and 99 percent of the fans would be more satisfied?

And the comment about "Whining Fanboys" - you can go fuck yourself. There's nothing wrong with expressing an opinion with a setlist - THAT'S JUST WHAT THIS BOARD IS FOR. :finger2:

:party::party::party::party::party: fade to black

andrew_metalhead
12-14-2008, 10:40 AM
:party::party::party::party::party: fade to black

We should get it in one of the LA shows I'm sure :rocker:

And hey btw they are shooting a music video and are taking crowd shots for it .. I was in plenty of those in Ontario .. what with being on the barrier and carrying a flag and all :D

EchoesOfDecimation
12-14-2008, 11:31 AM
I'm sure there will be some disagreement on this but I would love to see them play the Unforgiven trilogy.

andrew_metalhead
12-14-2008, 11:42 AM
I'm sure there will be some disagreement on this but I would love to see them play the Unforgiven trilogy.
Same here!

Jdog
12-14-2008, 02:23 PM
I'm sure there will be some disagreement on this but I would love to see them play the Unforgiven trilogy.

Ditto, but I doubt there would be room for it on this tour. The Unforgiven thing is a dead horse now but I actually think III is better than II.

rjturtle9
12-14-2008, 02:40 PM
I'm sure there will be some disagreement on this but I would love to see them play the Unforgiven trilogy.

:eyes:

TonyD
12-14-2008, 07:23 PM
If Metallica is reading this: please disregard any previous or future comments made on any form of The Unforgiven.

JRA
12-14-2008, 07:38 PM
I'm sure there will be some disagreement on this but I would love to see them play the Unforgiven trilogy.

I wouldn't be surprised if they did. Why the hell else would they have written a third installment.

Meh, The Unforgiven hasn't aged well for me. It sounds like a typical hair metal ballad in the 90's. That being said, the solo totally fucking owns, and if given a choice, I'd rather they played that that Nothing Else Matters.

metalmilitia54
12-14-2008, 07:52 PM
Here it comes: SAN DIEGO TOMORROW!! FUCK YES! Then LA again on the 18th. I'll be able to die happy after Thursday.

rjturtle9
12-15-2008, 08:32 AM
Here it comes: SAN DIEGO TOMORROW!! FUCK YES! Then LA again on the 18th. I'll be able to die happy after Thursday.

:rocker: see u there :rocker:

metalrulez
12-15-2008, 02:32 PM
ouch

i am seeing them in boston next month for my first time. i hope they bring back more older shit.... bellz, fade, harvester, creeping, justice, blackened, prince, breadfan, horsemen, seek.....
i guess pretty much if they played everything off of their live shit; binge and purge boxset and some stuff off of garage, inc, then i'd be happy..... their peak was probably the live shit boxset. anyone agree or disagree??
:blaze:

TonyD
12-15-2008, 03:20 PM
ouch

i am seeing them in boston next month for my first time. i hope they bring back more older shit.... bellz, fade, harvester, creeping, justice, blackened, prince, breadfan, horsemen, seek.....
i guess pretty much if they played everything off of their live shit; binge and purge boxset and some stuff off of garage, inc, then i'd be happy..... their peak was probably the live shit boxset. anyone agree or disagree??
:blaze:

I doubt that they're going to play a 3 hour set with exclusively pre-Load material.

rjturtle9
12-15-2008, 03:27 PM
I doubt that they're going to play a 3 hour set with exclusively pre-Load material.

hey u never know, maybe they... yeah ur right haha

Jdog
12-16-2008, 01:22 AM
delete