PDA

View Full Version : Amon Amarth -- Montreal, Canada -- October 16th, 2008

HugeRockStar
10-18-2008, 07:32 AM
Amon Amarth
Twilight of the Thunder God
Runes to My Memory
Free Will Sacrifice
Asator
North Sea Storm
Valhall Awaits Me
Guardians of Asgaard
Where Silent Gods Stand Guard
Death in Fire
Where Is Your God
Victorious March

Cry of the Black Birds
Pursuit of Vikings

Ensiferum
Blood Is The Price Of Glory
Token Of Time
Ahti
Tale Of Revenge
One More Magic Potion
Guardians of Fate
Iron

Not positive on the orders but those are the songs. Awesome show. This was my 4th time seeing Amon Amarth and even though the set was primarily songs from the last 2 albums this was the best I have seen from them. Not sure of Belphegor or The Absence setlists.

JuuKun
10-18-2008, 07:42 AM
Ensiferum
Guardians of Fate

:rocker::rocker::rocker:

HELL YES!

Now, I love Treacherous Gods (which seems to be the song it replaced), but I've already seen that live. So seeing this tonight would rule. Hope it stays!

immortalkz
10-18-2008, 08:41 AM
Guardian of Fate...im jelous!!

Spiral_Slave
10-18-2008, 10:39 AM
I've been wondering...In " Twilight Of The Thunder God " who plays Roope's solo?

lakebod0m
10-18-2008, 11:00 AM
I've been wondering...In " Twilight Of The Thunder God " who plays Roope's solo?

I can't remember....but it's a good question

EchoesOfDecimation
10-18-2008, 11:28 AM
I'm very glad to see they are slightly changing up their set every few shows. I hope they play Guardians Of Fate in Philly.

sixhundredand66
10-18-2008, 03:18 PM
GUARDIANS OF FATE!!!!! Hell yes. This setlist keeps getting better and better as the tour goes on. I can't wait to see them on Monday.

PowerMaiden
10-18-2008, 08:02 PM
I was at that show too, here's my Beavers french review of it :D

Belle soirée hier, je suis arriver au Medley vers 7 hr 40 je dirais, chu aller m'assoir avec Chris, juste attend pour le 2 iemme band, pas totalement méchant quoique un peu long et aussi un moment donner le chanteur a revètue un de masque de cuir genre sado-maso aucun sens hehehe. Ensiferum un autre groupe Vikings mais cette fois avec le kilt (oui oui tout le monde en jupe ! hehehe) encore la il y avait de bon moments mais on attendaient tous Amon Amarth. Le medley était passablement re,pli les amis, la horde !

Après l'arrivé de Sebastien, Stef, Pascal et un de ses chums et bien sans surprise AA nous ont botté le derrière de belle façon, j'ai bien aimé sa malgré que si je veut être parfaitement honnête ce fut un de mes moin bon show de AA en carrière si on fait exeption des 2 premiers en 2005 ou ils ouvraient pour COB et qu'ont les connaissait pas beaucoup.

La raison est simple: le setlist: oui j'me suis solidement éclaté durant plusieurs tounes, Twilight Of The Thunder God pis Runes To My Memory en partant sa fessait fort ! mais Asator moi je trip pas dessus, même chose pour North Sea Storm et Free Will Sacrifice. C'est des toune correcte la mais placer 3 so-so en ligne de même pour les tounes 2-3 et 4 du set pour moi sa a créer une baisse d'interret un brin. immaginer a la place The Hero, Vs. The World pis The Sound Of 8 Hooves mettons .Valhall Awaits Me ma calisser un jab en plein front par exemple pour voir la très moyenne Gardians Of Assgaard m'envoyer au toilette ! Le reste du set fut brillant quoi que beaucoup trop court, mais le carousel suivant: Where Silent Gods Stand Guard - Death in Fire - Where Is Your God - Victorious March ayoye mon partiel !! un bon petit encores mais caliss 13 tounes !! y ont joué quoi, 90 minutes p être, les premiers bands jouait pas loin d'une heure chaque, aucun sens ! Dire que des fois on se plain de Maiden pis ces gars la sont 2 X plus jeunes.

Anyway, après Cry Of The Black Birds moi et Chris Ont a vécu Pursuit Of Vikings sur le floor pas tellement loin du stage, astié c'était trippant.. bref se fut vraiment cool ce show je veutr pas laisser une note négative la car pour 35 $ sa a value la peine en sale.

Cheers !
PowerMaiden

ThunderGod
10-20-2008, 08:36 AM

Johan Söderberg played the solo, he did a good job. wasn't as powerful as the
album, but thats expected.

first time seeing Ensiferum, awesome band! perfect opener for AA. http://www.metalsetlists.com/images/smilies/ROCKER.gif