PDA

View Full Version : Opeth -- Raleigh, NC -- February 15th, 2006


hot_turkey_ed
02-16-2006, 02:16 PM
Source: SMN News (http://www.smnnews.com/index.php?subaction=showcomments&id=1140127527&archive=&start_from=&ucat=&)

Ghost Of Perdition
White Cluster
The Drapery Falls
Closure
The Grand Conjuration
Deliverance
Under The Weeping Moon
The Baying Of The Hounds
------------------------------
Demon Of The Fall


This information was reported at Ultimate Metal (http://www.smnnews.com/index.php?subaction=showcomments&id=1140127527&archive=&start_from=&ucat=&) too.

DethMaiden
02-16-2006, 02:48 PM
I assume this is what I'll see then...thank you much!

DethMaiden
02-16-2006, 02:48 PM
If anyone sees anything on the Devin Townsend Band and Dark Tranquillity sets, I could use those too! :party:

ADD
02-16-2006, 03:46 PM
Wow, very disappointing.

DethMaiden
02-16-2006, 03:47 PM
Wow, very disappointing.

It will be a rotating set. I can almost guarantee that. And it really isn't terrible. It has Deliverance :D

ADD
02-16-2006, 03:50 PM
It will be a rotating set. I can almost guarantee that. And it really isn't terrible. It has Deliverance :D
For your sake I hope it's better by the time you see them, cuz that song selection is ridiculous. How can they choose Closure as the song to represent Damnation?:wtf: Not to mention The Drapery Falls as the only BP song:bouville:

DethMaiden
02-16-2006, 03:51 PM
For your sake I hope it's better by the time you see them, cuz that song selection is ridiculous. How can they choose Closure as the song to represent Damnation?:wtf: Not to mention The Drapery Falls as the only BP song:bouville:

In My Time of Need or Death Whispered a Lullaby should represent Damnation, but Closure is still a good song. And BP should have at least 6 or 7songs played live :D

ADD
02-16-2006, 03:54 PM
In My Time of Need or Death Whispered a Lullaby should represent Damnation, but Closure is still a good song. And BP should have at least 6 or 7songs played live :D
Yeah, or Windowpane:mad: Closure is the weakest there (except Weakness, but that doesn't really count anyways).

The least of which being The Drapery Falls:lol:

DethMaiden
02-16-2006, 03:55 PM
Yeah, or Windowpane:mad: Closure is the weakest there (except Weakness, but that doesn't really count anyways).

The least of which being The Drapery Falls:lol:

Yeah, Weakness sucks.

And I don't think it's that weak. Somewhat mainstream sanitized, but still enjoyable. I want the fucking LEPER AFFINITY though.

ADD
02-16-2006, 03:57 PM
Yeah, Weakness sucks.

And I don't think it's that weak. Somewhat mainstream sanitized, but still enjoyable. I want the fucking LEPER AFFINITY though.
It doesn't suck, it's just not up with the rest of the songs.

The Leper Affinity would be a MUCH better choice, that's for sure.

DethMaiden
02-16-2006, 03:57 PM
It doesn't suck, it's just not up with the rest of the songs.

The Leper Affinity would be a MUCH better choice, that's for sure.

I dunno, I'm a pretty big Opeth fan and I'm not afraid to say it basically sucks.

And why can't we have The Leper Affinity, Bleak, AND The Drapery Falls? :mad:

hot_turkey_ed
02-16-2006, 03:58 PM
I'm such an Opeth n00b at this point that I can't participate in this discussion much... we need a MetalSetLists Advanced Institute for Opeth Studies. :dorky:

DethMaiden
02-16-2006, 03:58 PM
I'm such an Opeth n00b at this point that I can't participate in this discussion much... we need a MetalSetLists Advanced Institute for Opeth Studies. :dorky:

I'm Dean of Admissions. You've been accepted:horns:

ADD
02-16-2006, 04:00 PM
I'm Dean of Admissions. You've been accepted:horns:
Pssh, I was listening to Opeth while you were still in the crib, I should be Dean Of Admissions:D :lol:

DethMaiden
02-16-2006, 04:02 PM
Pssh, I was listening to Opeth while you were still in the crib, I should be Dean Of Admissions:D :lol:

:eyes: I was out of the crib before they began recording, I hope...

You can be Professor of Mellow Opeth Music :D

ADD
02-16-2006, 04:02 PM
:eyes: I was out of the crib before they began recording, I hope...

You can be Professor of Mellow Opeth Music :D
:lol:

:stoned:

hot_turkey_ed
02-16-2006, 04:03 PM
<n00b> I punched up this set list on my nano.. it sounds kick ass to me so far. :bliss: </n00b>

ADD
02-16-2006, 04:04 PM
<n00b> I punched up this set list on my nano.. it sounds kick ass to me so far. :bliss: </n00b>
:D

DethMaiden
02-16-2006, 04:04 PM
<n00b> I punched up this set list on my nano.. it sounds kick ass to me so far. :bliss: </n00b>

Awesome:horns:

SnakeCharmer
02-16-2006, 06:43 PM
That's a great set list!! White Cluster!! :rocker:

Yet there is nothing from "Morningrise" :eyes:

DethMaiden
02-17-2006, 06:13 AM
That's a great set list!! White Cluster!! :rocker:

Yet there is nothing from "Morningrise" :eyes:

They haven't for a long time. I don't really like Morningrise that much. It isn't---God forbid I use the expression---mature.

SnakeCharmer
02-17-2006, 02:14 PM
They haven't for a long time. I don't really like Morningrise that much. It isn't---God forbid I use the expression---mature.

I didnt know they dont play anything from Morningrise.

SomewhereInTime72
02-17-2006, 02:29 PM
I think it's good.

But...

I'm getting this and much more on thursday. :party:

DethMaiden
02-17-2006, 03:48 PM
I think it's good.

But...

I'm getting this and much more on thursday. :party:

We want that set more than the regular one!!! :rocker:

DethMaiden
02-17-2006, 03:49 PM
I didnt know they dont play anything from Morningrise.

I really enjoy both Black Rose Immortal and To Bid You Farewell, but they aren't patient enough to play Black Rose, and they only play a select few mellow songs, To Bid You Farewell not being one of them.

On the topic of mellow songs, why Closure? I want In My Time of Need, A Fair Judgment, and Face of Melinda!!

SomewhereInTime72
02-17-2006, 04:27 PM
We want that set more than the regular one!!! :rocker:
I'll post a full review the next day! :horns:

DethMaiden
02-17-2006, 04:28 PM
I'll post a full review the next day! :horns:

So will I, but it won't be as cool:hmm:

EvilCheeseWedge
02-17-2006, 05:22 PM
Ghost Of Perdition
The Grand Conjuration
The Baying Of The Hounds

I'd give my left nut for those :drool:

SomewhereInTime72
02-17-2006, 05:24 PM
So will I, but it won't be as cool:hmm:
:lol: :tongue:
I'd give my left nut for those :drool:
Too bad your credit card has it... :hmm:

EvilCheeseWedge
02-17-2006, 05:26 PM
Too bad your credit card has it... :hmm:

Now you see why I'm in debt... I owe everyone a left nut or two :lol:

SomewhereInTime72
02-17-2006, 05:28 PM
Now you see why I'm in debt... I owe everyone a left nut or two :lol:
:lol: :lol:

SnakeCharmer
02-17-2006, 07:03 PM
I really enjoy both Black Rose Immortal and To Bid You Farewell, but they aren't patient enough to play Black Rose, and they only play a select few mellow songs, To Bid You Farewell not being one of them.

On the topic of mellow songs, why Closure? I want In My Time of Need, A Fair Judgment, and Face of Melinda!!

Well maybe they will play Black Rose at one of those "An Evening with..." shows, specifically the one in LA. :D

Face of Melinda would be an excellent choice.

ADD
02-17-2006, 08:04 PM
I'd give my left nut for those :drool:
Ouch. I don't know if I could part with mine even for Rime, Moonchild, and Alexander:tongue:

Bouville
02-17-2006, 10:08 PM
Ouch. I don't know if I could part with mine even for Rime, Moonchild, and Alexander:tongue:

Rime, overrated
Moonchild, average
Alexander, FUCKING EPIC!!!! :party:

hot_turkey_ed
02-18-2006, 04:36 AM
Rime, overrated
Moonchild, average
Alexander, FUCKING EPIC!!!! :party:

BLASPHEMING RIME! :fight:

DethMaiden
02-18-2006, 06:39 AM
BLASPHEMING RIME! :fight:

How dare he!?!?

Anyways, if I were to see Maiden, Rime would probably bore me. Better on record somehow, I dunno.

ADD
02-18-2006, 07:24 AM
How dare he!?!?

Anyways, if I were to see Maiden, Rime would probably bore me. Better on record somehow, I dunno.
:hecho:

ADD
02-18-2006, 07:24 AM
Rime, overrated
Moonchild, average
Alexander, FUCKING EPIC!!!! :party:
Cheddar, overrated
Bouville, average
Maiden, FUCKING EPIC!!!! :party:


:cool:

hot_turkey_ed
02-18-2006, 11:17 AM
Cheddar, overrated
Bouville, average
Maiden, FUCKING EPIC!!!! :party:


:cool:

Now you're just trying to piss me off. :fingers:

ADD
02-18-2006, 06:40 PM
Now you're just trying to piss me off. :fingers:
:lol:

Bouville
02-19-2006, 05:27 PM
Cheddar, overrated
Bouville, average
Maiden, FUCKING EPIC!!!! :party:


:cool:

Cheddar, not fat cheddar the better
Bouville, God
Maiden, Excellent nostalgia band
Add, whiny teenager

:party:

ADD
02-19-2006, 08:21 PM
Cheddar, not fat cheddar the better
Bouville, God
Maiden, Excellent nostalgia band
Add, whiny teenager

:party:

Cheddar, all forms suck
Bouville, sellout
Maiden, Excellent heavy metal band that owns you
ADD, :blaze:

:party:

Bouville
02-20-2006, 03:02 PM
Cheddar, all forms suck
Bouville, sellout
Maiden, Excellent heavy metal band that owns you
ADD, :blaze:

:party:

Cheddar, non fat cheddar with non fat yougurt kicks ass
Bouville, amazing human being who remains true to himself
Maiden, excellent nostalgia band with a whiny singer
ADD, bitching teenager who has no idea about anything

We can carry out this forever :lol:

ADD
02-20-2006, 03:03 PM
We can carry out this forever :lol:

But I'll win;)

Bouville
02-20-2006, 03:06 PM
But I'll win;)

No you won't... you know that... my arguments are very logical and can crush any of yours... :party:

ADD
02-20-2006, 03:07 PM
No you won't... you know that... my arguments are very logical and can crush any of yours... :party:
So what? I am cooler:cool:

Bouville
02-20-2006, 03:10 PM
So what? I am cooler:cool:

Futher proof you still have no idea about anything... only teenagers worry about being cool :cool:

ADD
02-20-2006, 03:14 PM
Futher proof you still have no idea about anything... only teenagers worry about being cool :cool:
Nice try to beat around the bush......admit it, I am just plain cooler:cool:

Bouville
02-20-2006, 03:15 PM
Nice try to beat around the bush......admit it, I am just plain cooler:cool:

Reverse psycology does not work with me :cool:

ADD
02-20-2006, 03:15 PM
Reverse psycology does not work with me :cool:
Yeah, whatever:tongue:

Bouville
02-20-2006, 03:19 PM
Yeah, whatever:tongue:

I win one more time :cool:

ADD
02-20-2006, 03:21 PM
I win one more time :cool:
:bouville: