PDA

View Full Version : Megadeth -- Montreal, Canada -- November 14th, 2004

PowerMaiden
11-14-2004, 11:22 AM
Here is my review of the show, it's time to bring out your french, cause I've wrote this to my Québécers buddies and it took me an hour to do it, so I have no time to do it again in english...

Here we go (allons y !!)

Bon, je vous fait une p'tite review du show maintenant que j'ai retrouvé mes esprits...

Tout dabord je décide de me pointer au Métropolis vers 4 h 30 en me dissant que 2 heure et demi avant l'ouverture des portes devrais me garantir une place assise. Tabarnak, je rammasse déja sur l'autre coin de rue dans le line up (sur le coin de l'autre paté de maison, pas celui du Métropolis !!!). Je n'avais jamais vus autant de monde si tôt dans le line up pour un show a cet endroit. Mais ils ont ouvert les porte a 6 h 30 au lieu de 7 hr. Une chance parce qu,il fessait frette en christ sur le coin de la rue au grand vent hehehe.. mais assez des complaintes du p'tit vieux, venons ens au but...

J'me suis trouvé une super place en haut ( a peut près la 5 e rangée un peu a gauche. Et l'attente pour Exodus c'est très bien déroulée avec des tounes comme: Indians (Anthrax), Balls To The Wall (Accept), et on a eu droit a au moins 3 tounes de Maiden durant la soirée ; The Trooper, et avant le show de Megadeth, The Evil That Men Do et Run To The Hills qui était a donné des frissons parce que le crowd hurlait les parolles , ça s'annoncait pour être un bon show. Le monde etait dans' game en ostie.

Je n'avait jamais vu ni entendu Exodus, mais mon chum de gauche me dissait que la musique était bonne mais que leur nouveau chanteur a une voix genre ''micro au fond de la gorge''. Et bien ils m'ont vraiment impressionné, christ de musique d'enfer, ça arrète pas 2 minutes du très bon speed/thrash et la voix, bien qu'aggressive a souhait ''fit'' très bien avec la musique. Il sonnait un peu comme Phil Anselmo de Pantera. Très bon, Et ils ont un p'tit guitariste qui doit avoir 50 ans, il a les cheveux clairsemé a la Dio et la même face que Tony Iommy et bien lui il se l'est brasser la caboche, ayoye, j'avais mal au cou pour lui. Et déja le mosh pit faissait parfois peur a regarder, ça brassait par moment en ostie en avant du stage.

Très bon show, et avec Children Of Bodom , c'est une des meilleures première partie que j'ai vue depuis longtemps.

Bref, la table était mise pour MEGADETH...

Comme je l'est mentionné plus haut la foule était vraiment gonfflé a bloc donc lorsque les lumières se sont éteinte pour annoncé la venue de Dave et sa bande au son de la musique de la chanson ''Black Sabbath'' (mais avec d'autres parolles !) on sentait l'électricité dans l'air et lorsque Dave est apparue sur le stage simplement en jeans et en t-shirt avec sa flying V et entammant le riff de ''Set The World Afire'' la foule c'est levée d'un trait et a crier très fort, et ceux sur le parterre se sont mis a thrasher solide.. ''Skin 'O My Teeth'' a fait mouche aussi, bien qu'elle n'est pas une de mes préférée, elle fait la job en show, j'avoue ! Ensuite ''The Scorpion'' un de mes coup de coeur de la soirée, très réussi et la toune prend une autre dimention en show, c'est bien meilleur le main lead de la toune est vraiment cool live.

D'ailleur toute les nouvelles tounes ont très bien passé durant la soirée, et je l'avoue c'était une de mes craintes, trop de nouvelle tounes, mais elle se sont vites dissipées. Même la très ordinaire ''Of Mice And Men'' n'était pas piqué des vers. Mais ''Something That I'm Not'' et ''Back In The Day'' c'était franchement incroyable ...

Parlons on peu des classiques maintenant..

La premier fut ''Wake Up Dead'', infernalle...

ensuite ''In My Darkest Hour'' probablement MA PRÉFÉRÉE du show Dave y mettant toutte l'émotion voulue...

''Tornado Of Souls'', que dire de celle la sinon ...

''A Tout Le Monde, pas ma meilleure mais avec la foule qui chante, veux-veux pas tu trippe au boutte...

''Hangar 18'' a été le clou du spectacle selon moi, le mosh pit était carrément démentiel, quelle toune... juste pour le riff d'ouverture de la chanson, ça vallais le prix du billet..

''Trust'' très bonne aussi, encore une fois ça brassait sur le plancher en calvaire au son de celle la...

reste ''Symphony Of Destruction'', ''Peace Sells'' et ''Holy Wars'', 3 bombe nucleaire n'aurais pas fait bouger plus de monde...

En résumé, très très très bon show, assez bon pour me surprendre, et le monde était aussi enragé sinon plus que pour les fois ou j'ai vu Slayer a cet endroit..et c'est pas peu dire hehehe...

Dave semble assez centré sur lui même pendant le show, lui même et nous, la foule, au moin il nous regarde un peu et nous parle entre les tounes. Mais par contre, pas beaucoup de chimie avec les autre gars, James est très efficace sur la bass, mais sauf quelques rare moment, il reste effaçer dans son coin et les 2 frère Drover font une job très honnète mais c'est pas Menza et Friedman ça c'est sur...

J'y retournerait voir Megadeth...

Cheers !!!
PowerMaiden

hot_turkey_ed
11-15-2004, 03:39 PM
Set the World Afire
Skin 'O My Teeth
The Scorpion
Wake Up Dead
Something I'm Not
In My Darkest Hour
Angry Again
Of Mice and Men
Reckoning Day
A Tout Le Monde
Train of Consequences
Die Dead Enough
Trust
Tornado of Souls
Hangar 18
Kick the Chair
Sweating Bullets
Symphony of Destruction
Back in the Day
Peace Sells
Holy Wars

Source: Megadave is out on tour, so another Droogie posted it. (http://forums.megadeth.com/showthread.php?t=85630)

PowerMaiden
11-15-2004, 04:29 PM
Ok, I'll try to do it in english now since I have a bit of time.

well I'll skip the pre show things and go straight to the concerts.

First, Exodus was really a nice surprise for me, I had never heard or see them before and their old school speed\thrash metal was awesome to me, it never stops, nice bridges solos. Everybody was going at it, in the mosh pit and around me (in the seats upstairs) we were headbanging heavily.

THey have a new singer my friend told me and he sounds a lot like Phil Anselmo (Pantera) but a bit heavier. His voice fit the music really well. And another funny thing is one of their guitar player has the same faces as Tony Iommy with the same goddamn hair that Ronnie James Dio has. But the guy headbanged during the whole damn gig and really loudly, wow his neck must have hurt after the show..

With Children Of Bodom that I saw opening for Iced Earth, it was one of the best opening band that I've saw in a long time.

So everything was readdy for MEGADETH...

First of all even before their set started the crowd was really ready to rock. And when they played ''Run To The Hills'' in the place, everybody sang really loud. It was fucking cool to hear that. ''Run To The Hills...Run For Your Liiaaaavess''. Super cool .

So the lights when down and as an intro it was the music of the song ''Black Sabbath'' but with different lyrics (it wasn't Ozzy's voice). And then Dave arrived with just plain jeans and a black T-shirt armed with his flying V and started the ''Set The World Afire'' riff. Immediattly the pit started to move. Great song for me, SFSGSW beiing one of my all time best Megadeth album.

Then ''Skin O My Teeth'', a song that, until yesterday I didn't liked at all, but I admit, last night performance made me saw the light. Really cool and the pit was going crazy.

Then ''The Scorpion'' same thing, amazing how much this song kick ass live, the main lead of the song (at the beginning) was really great and doing it for me live.

Like I said in french, it was probably the biggest surprise to me that, all the new songs worked perfectly ''live'', even ''Of Mice And Men'' a song that I find really average on the album was cool last night.

But 2 of them, ''Something That I'm Not'' and ''Back In The Day'' near the end of the concert were really :horns: :horns: . Musically everybody in the house were thrashing and jumping everywhere during those 2. Even ''Die Dead Enought'' saw is loads of head banging.

But the thing I was looking for the most were not the new songs, for me it was the classics...

so let's talk about them a bit:

''Wake Up Dead'', like I said before , madness started there

''In My Darkest Hour'' probably my best song of the concert cause of the emotion that Dave putted into it. And the heavy part at the end was really magic !!...

''Tornado Of Souls'', musically one of the best too, wow, do they have a lot of good songs, I had forgotten how much that one kicked ass

''A Tout Le Monde'', I had never digged that one really, but the french chorus sing by 2300 people with their fists in the air would cheer up even the most skeptical fan (is that the way to spell skeptical ?? hehehe..) Great song live , really

''Hangar 18'' was definately the most welcome song of the evening overall, as soon as the first riff was played, the mosh pit became dangerous, nothing less, and for me, at the balcony, it was pure beauty to see all that aggression spreaded everywhere. Just that one was worth the ticket price.

''Trust'' was awesome too, always been one of my fave btw, and it did great last night.

I didn't talked about ''Sweating Bullets'' in french, and to be honest, it's just that I can't stand that one, and really yesterday night didn't do it for me. Well it was the only one that I didn't enjoyed, not bad after all.

Last 3 were ''Symphony Of Destruction'', ''Peace Sells'' and ''Holy Wars'', so, no need to say that a nuclrar bomb wouldn't have made the pit move more hehehe...

(they also played ''Angry Again'' (great btw) and maybe one or 2 that I didn't mentionned)

Overall a really great show, Dave was talking to us a bit between the songs and most of the times concentrating on his playing during the songs. Not much chemistry between him and the others. James was great on bass but most of times he was staying on his side in the back ( well he was doing that in Iced Earth too so...). But at least he seems to really enjoy the gig.

The 2 Drover brothers were ok, I mean their playing were impeccable but they are obviously just guest musicians I think. And you can compared them with Nick and Marty..

but I had a great night so, next time Megadeth is near your home...

...just do it !!!

Cheers !!!
PowerMaiden

hot_turkey_ed
11-16-2004, 12:40 AM
Set the World Afire
Skin 'O My Teeth
The Scorpion
Wake Up Dead
Something I'm Not
In My Darkest Hour
Angry Again
Of Mice and Men
Reckoning Day
A Tout Le Monde
Train of Consequences
Die Dead Enough
Trust
Tornado of Souls
Hangar 18
Kick the Chair
Sweating Bullets
Symphony of Destruction
Back in the Day
Peace Sells
Holy Wars

Source: Megadave is out on tour, so another Droogie posted it. (http://forums.megadeth.com/showthread.php?t=85630)

It's up!

PowerMaiden
11-16-2004, 04:11 AM
Yeah that was it, great show again !!!

I had forgot about Train Of Consequences & Reckoning Day, imho Dave shouldn't have played them, instead he shoud have included one song from TWNAH (Dread & The Fugitive Mind :horns: ) and maybe Rattlehead from KIMB

Cheers !!!
PowerMaiden

Mattimus Prime
11-16-2004, 12:02 PM
The "black sabbath" Megadeth show intro track is actually a track from ice t- "Shut Up Be Happy" from Iceberg/Freedom of Speech album. Its kind of a satiric take on what the government could be if the right wing had their darkest wishes come true- Jello Biafra is on that and with Dave's alleged Bush support its kind of ironic (well also ironic is Exodus who are anti bush).

Ok, I'll try to do it in english now since I have a bit of time.

well I'll skip the pre show things and go straight to the concerts.

First, Exodus was really a nice surprise for me, I had never heard or see them before and their old school speed\thrash metal was awesome to me, it never stops, nice bridges solos. Everybody was going at it, in the mosh pit and around me (in the seats upstairs) we were headbanging heavily.

THey have a new singer my friend told me and he sounds a lot like Phil Anselmo (Pantera) but a bit heavier. His voice fit the music really well. And another funny thing is one of their guitar player has the same faces as Tony Iommy with the same goddamn hair that Ronnie James Dio has. But the guy headbanged during the whole damn gig and really loudly, wow his neck must have hurt after the show..

With Children Of Bodom that I saw opening for Iced Earth, it was one of the best opening band that I've saw in a long time.

So everything was readdy for MEGADETH...

First of all even before their set started the crowd was really ready to rock. And when they played ''Run To The Hills'' in the place, everybody sang really loud. It was fucking cool to hear that. ''Run To The Hills...Run For Your Liiaaaavess''. Super cool .

So the lights when down and as an intro it was the music of the song ''Black Sabbath'' but with different lyrics (it wasn't Ozzy's voice). And then Dave arrived with just plain jeans and a black T-shirt armed with his flying V and started the ''Set The World Afire'' riff. Immediattly the pit started to move. Great song for me, SFSGSW beiing one of my all time best Megadeth album.

Then ''Skin O My Teeth'', a song that, until yesterday I didn't liked at all, but I admit, last night performance made me saw the light. Really cool and the pit was going crazy.

Then ''The Scorpion'' same thing, amazing how much this song kick ass live, the main lead of the song (at the beginning) was really great and doing it for me live.

Like I said in french, it was probably the biggest surprise to me that, all the new songs worked perfectly ''live'', even ''Of Mice And Men'' a song that I find really average on the album was cool last night.

But 2 of them, ''Something That I'm Not'' and ''Back In The Day'' near the end of the concert were really :horns: :horns: . Musically everybody in the house were thrashing and jumping everywhere during those 2. Even ''Die Dead Enought'' saw is loads of head banging.

But the thing I was looking for the most were not the new songs, for me it was the classics...

so let's talk about them a bit:

''Wake Up Dead'', like I said before , madness started there

''In My Darkest Hour'' probably my best song of the concert cause of the emotion that Dave putted into it. And the heavy part at the end was really magic !!...

''Tornado Of Souls'', musically one of the best too, wow, do they have a lot of good songs, I had forgotten how much that one kicked ass

''A Tout Le Monde'', I had never digged that one really, but the french chorus sing by 2300 people with their fists in the air would cheer up even the most skeptical fan (is that the way to spell skeptical ?? hehehe..) Great song live , really

''Hangar 18'' was definately the most welcome song of the evening overall, as soon as the first riff was played, the mosh pit became dangerous, nothing less, and for me, at the balcony, it was pure beauty to see all that aggression spreaded everywhere. Just that one was worth the ticket price.

''Trust'' was awesome too, always been one of my fave btw, and it did great last night.

I didn't talked about ''Sweating Bullets'' in french, and to be honest, it's just that I can't stand that one, and really yesterday night didn't do it for me. Well it was the only one that I didn't enjoyed, not bad after all.

Last 3 were ''Symphony Of Destruction'', ''Peace Sells'' and ''Holy Wars'', so, no need to say that a nuclrar bomb wouldn't have made the pit move more hehehe...

(they also played ''Angry Again'' (great btw) and maybe one or 2 that I didn't mentionned)

Overall a really great show, Dave was talking to us a bit between the songs and most of the times concentrating on his playing during the songs. Not much chemistry between him and the others. James was great on bass but most of times he was staying on his side in the back ( well he was doing that in Iced Earth too so...). But at least he seems to really enjoy the gig.

The 2 Drover brothers were ok, I mean their playing were impeccable but they are obviously just guest musicians I think. And you can compared them with Nick and Marty..

but I had a great night so, next time Megadeth is near your home...

...just do it !!!

Cheers !!!
PowerMaiden

PowerMaiden
11-16-2004, 12:44 PM
The "black sabbath" Megadeth show intro track is actually a track from ice t- "Shut Up Be Happy" from Iceberg/Freedom of Speech album. Its kind of a satiric take on what the government could be if the right wing had their darkest wishes come true- Jello Biafra is on that and with Dave's alleged Bush support its kind of ironic (well also ironic is Exodus who are anti bush).

thanks for the info.

It did a great job as an intro btw.

Cheers !!!
PowerMaiden