PDA

View Full Version : fucking awesome festival in richmond va 8/18-21


brutal_descent
08-09-2011, 06:28 PM
best friends day festival 10th anniversary
(http://www.bestfriendsdayrva.com/?page_id=238)

against me!
converge
strike anywhere
corrosion of conformity
baroness
capsule
dead to me
ceremony
off with their heads
7 seconds
margrudergrind
dear landlord
victims
screaming females
the max levine ensemble
iron lung
the dopamines
the arrivals
night birds

and more

MPF
08-09-2011, 06:41 PM
Damn that is a good lineup.

brutal_descent
08-09-2011, 06:43 PM
Damn that is a good lineup.

:agree:

Magson13
08-09-2011, 06:44 PM
Sooooooooo many scene faggots go to that shit every year. Not worth it to go, at all.

brutal_descent
08-09-2011, 06:46 PM
Sooooooooo many scene faggots go to that shit every year. Not worth it to go, at all.

no band on there is even close to being scene-compatible.

ShatteredFlame
08-09-2011, 06:50 PM
how do you forget pg.99 when there like the biggest deal there?

Hopefully they play MDF.

rjturtle9
08-09-2011, 07:22 PM
Nice solid lineup!

jd091
08-09-2011, 08:05 PM
converge
baroness
7 seconds
margrudergrind


More like FUCKING Fucking awesome fest. Goddamn!

brutal_descent
08-09-2011, 08:07 PM
More like FUCKING Fucking awesome fest. Goddamn!

JD091

Y U NO LIEK CORROSION OF CONFORMITY :hmm:

jd091
08-09-2011, 08:07 PM
no band on there is even close to being scene-compatible.

stop feeding the troll :tp:

jd091
08-09-2011, 08:08 PM
JD091

Y U NO LIEK CORROSION OF CONFORMITY :hmm:

Haven't listened to a ton of their stuff, honestly, so I have no opinion. :tongue: I just listed the bands I really like there. Forgot Against Me! also.

brutal_descent
08-09-2011, 08:09 PM
Haven't listened to a ton of their stuff, honestly, so I have no opinion. :tongue: I just listed the bands I really like there. Forgot Against Me! also.

listen to

vote with a bullet
clean my wounds
albatross
deliverance

^ their best songs imo

Magson13
08-09-2011, 08:40 PM
no band on there is even close to being scene-compatible.

Trust me, I live in VA, that fest is a haven for scene kids.

Onioner
08-09-2011, 09:03 PM
Am I the only one most excited about the fact that Baroness now have a show scheduled for the first time in nearly a year? New album/tour plz.

slapguitarer
08-09-2011, 09:12 PM
corrosion of conformity
baroness


All that caught me eye.

ShatteredFlame
08-09-2011, 09:22 PM
Baroness is random as hell hear lol

jd091
08-09-2011, 09:36 PM
All that caught me eye.

SLAP

Y U NO LIKE CONVERGE

slapguitarer
08-09-2011, 10:46 PM
SLAP

Y U NO LIKE CONVERGE

Worst band I ever done seen live.

Shitty Core with a rabid dog for vocals is gay.

Yes I know it's Mathcore, but all Core is shit to my ears.

mankvill
08-09-2011, 10:52 PM
Yes I know it's Mathcore, but all Core is shit to my ears.

there is so much wrong with this right here that I think I need to go take you out back and slap some sense into you

smearCampaign
08-09-2011, 10:53 PM
Am I the only one most excited about the fact that Baroness now have a show scheduled for the first time in nearly a year? New album/tour plz.

Baroness played here in Austin at Chaos in Tejas in June.

christopher
08-09-2011, 10:56 PM
listen to

vote with a bullet
clean my wounds
albatross
deliverance

^ their best songs imo

You need some schooling boy. Eye for an Eye and Animosity are COCs best albums. COC won't be playing those songs anytime soon while they are a three piece band. I hope Pepper never comes back.

slapguitarer
08-09-2011, 11:04 PM
there is so much wrong with this right here that I think I need to go take you out back and slap some sense into you

Are Converge not Mathcore?

You need some schooling boy. Eye for an Eye and Animosity are COCs best albums. COC won't be playing those songs anytime soon while they are a three piece band. I hope Pepper never comes back.

If COC aren't playing the Sludge material, than the only band I really care about on this line-up is Baroness.

christopher
08-09-2011, 11:21 PM
Are Converge not Mathcore?



If COC aren't playing the Sludge material, than the only band I really care about on this line-up is Baroness.

Yes Converge is definitely Mathcore, maybe their older shit shows it more


COC's attempt at Sludge was terrible!! Pepper ruined the band. Everyone definitely has their own opinion in COC, but I'm glad I got to see the hardcore lineup instead of the lineup with Pepper. He needs to just stay in Down and write another kick ass record with them.

elturtleboy
08-09-2011, 11:46 PM
best friends day festival 10th anniversary
(http://www.bestfriendsdayrva.com/?page_id=238)

against me!
corrosion of conformity
ceremony
off with their heads
7 seconds
margrudergrind
iron lung

and more

:rocker:


You need some schooling boy. Eye for an Eye and Animosity are COCs best albums. COC won't be playing those songs anytime soon while they are a three piece band. I hope Pepper never comes back.

THIS!!!!!!!!

powerslave_85
08-09-2011, 11:57 PM
against me!
converge
strike anywhere
baroness
off with their heads
dear landlord
screaming females
the dopamines
This is relevant to my interests.

brutal_descent
08-10-2011, 12:08 AM
everybody has their own opinion. mine is that sludge fits my tastes more than their hardcore records.

jd091
08-10-2011, 05:23 AM
Worst band I ever done seen live.

Shitty Core with a rabid dog for vocals is gay.

Yes I know it's Mathcore, but all Core is shit to my ears.

Either you are a terrible troll, or an awful human being. I'm leaning towards the latter. They are one of the greatest bands to ever grace the earth, and if you're too ignorant to accept that...

I think I need to go take you out back and slap some sense into you

^


And Converge = metalcore, thank you very much.

ravenheart
08-10-2011, 05:35 AM
listen to

vote with a bullet
clean my wounds
albatross
deliverance

^ their best songs imo

Well yeah, but they won't play any of them.

Don't forget this is the pre-Pepper, hardcore version of COC. They're only playing songs from Animosity and Eye For An Eye.

Plus, you forgot Rise River Rise, Dirty Hands Empty Pockets, King of The Rotten, Senor Limpo and Over Me.

ravenheart
08-10-2011, 05:36 AM
COC's attempt at Sludge was terrible!! Pepper ruined the band.

It's not sludge, and no he didn't.

jd091
08-10-2011, 05:48 AM
Are Converge not Mathcore?


Converge are a very hectic band, and there are many people who would call it mathcore, but I wouldn't. They don't do crazy time-signature bending riffs and unfettered technicality like Dillinger Escape Plan. It's similar, but not on the same level. Very hard band to classify.

And where did you see Converge to hate them so much? You saw them do that shitty opening slot for Mastodon, didn't you? You never saw them in a little club with the crowd going insane, did you? :hmm:

ravenheart
08-10-2011, 06:04 AM
I hope Pepper never comes back.

You're going to be disappointed.

bt11763
08-10-2011, 09:24 AM
does want

powerslave_85
08-10-2011, 10:01 AM
What tin-eared planet are you living on where Converge are mathcore?

Dissimulate
08-10-2011, 02:18 PM
What tin-eared planet are you living on where Converge are mathcore?
Earth.

ShatteredFlame
08-10-2011, 02:26 PM
I just call them hardcore and go on with my day.

slapguitarer
08-10-2011, 02:55 PM
And where did you see Converge to hate them so much? You saw them do that shitty opening slot for Mastodon, didn't you? You never saw them in a little club with the crowd going insane, did you? :hmm:

I don't care if they get the crowd going at their shows, they still make shitty music.

ShatteredFlame
08-10-2011, 03:14 PM
I don't see how people don't like Axe To Fall. Flawless album.

slapguitarer
08-10-2011, 03:34 PM
I don't see how people don't like Axe To Fall. Flawless album.

I did hear one song off that album that wasn't all that bad. It was called Dark Horse I think.

mankvill
08-10-2011, 04:05 PM
I don't care if they get the crowd going at their shows, they still make shitty music.

> A<

I used to be like you

until I actually listened to them

And now I love them

ShatteredFlame
08-10-2011, 04:09 PM
I did hear one song off that album that wasn't all that bad. It was called Dark Horse I think.

yeah it's the first track, go on from there the rest is just as good

powerslave_85
08-10-2011, 04:09 PM
I think Axe To Fall is their weakest of the last four albums, but that's not much of a put-down.

ShatteredFlame
08-10-2011, 04:13 PM
I think Axe To Fall is their weakest of the last four albums, but that's not much of a put-down.

Well it was the first album by them that I began to appreciate.

I also think both "You Fail Me" and "No Heroes" have some weak tracks. "Axe to Fall" and "Jane Doe" are both perfect imo.

slapguitarer
08-10-2011, 04:15 PM
yeah it's the first track, go on from there the rest is just as good

I tried. Didn't go so well.

jd091
08-10-2011, 04:16 PM
I think Axe To Fall is their weakest of the last four albums, but that's not much of a put-down.

Soooooooooooo false. That album is perfect. I seriously can't find a bad song on it.

Ape
08-11-2011, 05:31 PM
Never have listened to converge