PDA

View Full Version : band name?


Shadowswillfall414
02-02-2011, 05:39 PM
Whats a better band name, scars of sanity or vanity lies within. Trying to start a band but i need a name. Just looking for opinions.

DethMaiden
02-02-2011, 05:41 PM
My advice is start playing music before you worry about a name.

My second piece of advice would be not to name your band either of those shitty, shitty things.

Shadowswillfall414
02-02-2011, 05:42 PM
My advice is start playing music before you worry about a name.

My second piece of advice would be not to name your band either of those shitty, shitty things.

Never thought they were good. And yeah good advice. Im thinking about deleting this thread lol

Indestructible
02-02-2011, 05:44 PM
Thought of better band names.

Shadowswillfall414
02-02-2011, 05:48 PM
Thought of better band names.

Yeahhhh i was thinking of it and these names do suck. I got to stop being impulsive :mad:

Indestructible
02-02-2011, 05:53 PM
Im not in a band but ive thought of cool band names before.
Night Terror and This Toxic Earth are band names I thought of before. If you're really stuck just your bands after songs and albums from bands that influence you. Like if you love Shadows Fall enough call your band The War Within. Just make sure whether or not you have to get permission from the actual band to do that.

slapguitarer
02-02-2011, 05:59 PM
Little Miss Prissy and the Scum Bags.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
BEST BAND NAME EVER

:shred::rocker::shred::rocker::shred::rocker: :shred::rocker:

Sepultura69
02-02-2011, 06:01 PM
NECRO-GORE
:rocker: :rocker: :rocker: :rocker: :rocker: :rocker: :rocker:

Shadowswillfall414
02-02-2011, 06:01 PM
Little Miss Prissy and the Scum Bags.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
BEST BAND NAME EVER

:shred::rocker::shred::rocker::shred::rocker: :shred::rocker:

:rocker: :party: :horns: :blaze: :shred: :rockdevil: lmao

Shadowswillfall414
02-02-2011, 06:02 PM
NECRO-GORE
:rocker: :rocker: :rocker: :rocker: :rocker: :rocker: :rocker:

Sepultura knows whats up :rocker:

El Gordo
02-02-2011, 06:41 PM
When I played, my band went through probably 20 different names before settling on something good that reflected who we were and what we played. Some of those names included Poop on a Stick, and Shrinky Dink and the Raisin Sacs. I'd wait lol.

Sepultura69
02-02-2011, 06:52 PM
When I played, my band went through probably 20 different names before settling on something good that reflected who we were and what we played. Some of those names included Poop on a Stick, and Shrinky Dink and the Raisin Sacs. I'd wait lol.

lolz @ Raisin sacs

makethemsuffer12
02-02-2011, 06:55 PM
Start a pornogrind band called Anal Asphyxiation.

Shadowswillfall414
02-02-2011, 06:59 PM
Start a pornogrind band called Anal Asphyxiation.

Fuck yeah :rocker:

BloodoftheKings
02-02-2011, 07:01 PM
1.Bloody Battle
2.Weeping Sins
3.Master of Scorn
4.Wounded Slime
5.Satanic Feast
6.The Hate
7.Nuclear Hound
8.Infected Throne
9.Feral Jesus
10.Deeds of Bunny

Courtesy of the metal band name generator. :tongue:

slapguitarer
02-02-2011, 07:03 PM
6.The Hate


SO METAL! :bowdown: :rocker:

Indestructible
02-02-2011, 07:06 PM
1.Bloody Battle
2.Weeping Sins
3.Master of Scorn
4.Wounded Slime
5.Satanic Feast
6.The Hate
7.Nuclear Hound
8.Infected Throne
9.Feral Jesus
10.Deeds of Bunny

Courtesy of the metal band name generator. :tongue:

Went there. Got this.

1.Draconian Cadaver
2.Lord of Thorns
3.Beyond Pit
4.Terminal Tomb
5.Divine Scorn
6.Deeds of Slaughter
7.Weeping Cinder
8.Screams of Oath
9.Celestial Angel
10.Infected Blood
11.The Jesus
12.In the Candle
13.Acts of Woods
14.Wounded Forest
15.Profane Crown
16.Bewitched Demon
17.Bloody Shrines

Shadowswillfall414
02-02-2011, 07:07 PM
a deathcore band name PAINFUL MOURNING SO FUCKING BR00TAL

BloodoftheKings
02-02-2011, 07:10 PM
Went there. Got this.

1.Draconian Cadaver
2.Lord of Thorns
3.Beyond Pit
4.Terminal Tomb
5.Divine Scorn
6.Deeds of Slaughter
7.Weeping Cinder
8.Screams of Oath
9.Celestial Angel
10.Infected Blood
11.The Jesus
12.In the Candle
13.Acts of Woods
14.Wounded Forest
15.Profane Crown
16.Bewitched Demon
17.Bloody Shrines

Pure genius

Wizzbang11
02-02-2011, 07:27 PM
Whipfucker
Scotty P. and the Freebies
ShoulderCannon
Speedloader
Condor
BitchGun
Iron Steel

Shadowswillfall414
02-02-2011, 07:28 PM
Whipfucker
Scotty P. and the Freebies
ShoulderCannon
Speedloader
Condor
BitchGun
Iron Steel

FUCK...YES

DethMaiden
02-02-2011, 07:30 PM
If I had a band I'd probably pick a short passage or a title from a poem or novel I like. Might as well let the writers do the writing.


I was in the short-lived, vaguely religious Living Martyr off and on from about 7th to 10th grade, though. :eyes:

Shadowswillfall414
02-02-2011, 07:32 PM
If I had a band I'd probably pick a short passage or a title from a poem or novel I like. Might as well let the writers do the writing.

Good point

InPatient5100
02-02-2011, 09:52 PM
1.Bloody Battle
2.Weeping Sins
3.Master of Scorn
4.Wounded Slime
5.Satanic Feast
6.The Hate
7.Nuclear Hound
8.Infected Throne
9.Feral Jesus
10.Deeds of Bunny

Courtesy of the metal band name generator. :tongue:

All of those names are ridiculous bro.

bt11763
02-04-2011, 05:26 PM
Start a pornogrind band called Anal Asphyxiation.

dude marc and i are gonna start a pornogrind band, I came up with the name Felonious Penetration :metal:

Nick_to_the_face
02-04-2011, 05:32 PM
BLOOD OF 1,000 KITTENS

Nick_to_the_face
02-04-2011, 05:32 PM
dude marc and i are gonna start a pornogrind band, I came up with the name Felonious Penetration :metal:

porno-grind? o.o

treghet
02-04-2011, 08:50 PM
porno-grind? o.o

Look up Cock and Ball Torture. ;)

mankvill
02-04-2011, 08:56 PM
Dark Passenger

I'm actually going to start a band called that and our first album (at least) will be a Dexter concept album.

Indestructible
02-04-2011, 08:57 PM
I have a band name

Metalfist
Unless its taken

treghet
02-04-2011, 08:59 PM
My band name of choice has always been Bloodfarts.

Indestructible
02-04-2011, 08:59 PM
Dark Passenger

I'm actually going to start a band called that and our first album (at least) will be a Dexter concept album.

:drool::fist::metal:
If you make that album and there is screaming and growling I will be pissed.

BloodoftheKings
02-04-2011, 09:15 PM
:drool::fist::metal:
If you make that album and there is screaming and growling I will be pissed.

My friend's brother's band made a song about Dexter but that had screaming and growling.

Indestructible
02-04-2011, 09:23 PM
My friend's brother's band made a song about Dexter but that had screaming and growling.

Well i can understand some screaming and growling.
Mankvills favorite band is Annal Nathrak(how the fuck you spell it i dont know) so if he was in a band I would expect some horrible screaming.

mankvill
02-04-2011, 09:31 PM
Well i can understand some screaming and growling.
Mankvills favorite band is Annal Nathrak(how the fuck you spell it i dont know) so if he was in a band I would expect some horrible screaming.

i ain't gonna put no pussy clean vocals in a song about Dexter

Indestructible
02-04-2011, 09:34 PM
i ain't gonna put no pussy clean vocals in a song about Dexter

Why would you make an album about Dexter and growl/scream. That should be an album you want the world to understand the lyrics to.
Ill create an album about Dexter, and it will have clean vocals.

mankvill
02-04-2011, 09:37 PM
The only way I know my band isn't bad is if you hate it.

slapguitarer
02-04-2011, 09:38 PM
Why would you make an album about Dexter and growl/scream. That should be an album you want the world to understand the lyrics to.
Ill create an album about Dexter, and it will have clean vocals.

It's called reading the fuckin' lyrics.

Indestructible
02-04-2011, 09:47 PM
It's called reading the fuckin' lyrics.

I really dont want to read the lyrics to a song 60 times before i understand it.

slapguitarer
02-04-2011, 09:53 PM
I really dont want to read the lyrics to a song 60 times before i understand it.

You read them once as you're listening to the song, so you know what it's about. Problem solved.

Nick_to_the_face
02-06-2011, 12:27 PM
Dark Passenger

I'm actually going to start a band called that and our first album (at least) will be a Dexter concept album.

I'll jump on board :party:


and not because i like dexter, cause i've never watched it..

but because i need a damn band :eyes:

El Gordo
02-07-2011, 09:46 AM
The only way I know my band isn't bad is if you hate it.

:lol: :lol: :lol:

This. A thousand times.

And seriously, how could a song about Dexter NOT be screamed?

ravenheart
02-08-2011, 03:47 AM
9.Feral Jesus

I actually like this one.

ravenheart
02-08-2011, 03:49 AM
I really dont want to read the lyrics to a song 60 times before i understand it.

Because that's how long it takes you to understand things?