PDA

View Full Version : New 2 day countdown just added to Iron Maiden's site


Pages : 1 [2]

Maiden33
06-09-2010, 07:50 AM
I'll tweet the songs and merchandise pics and hopefully someone following on Twitter will repost here in the thread. It'll be too much of a pain to post both places. Plus there's a 40% chance of rain tonight and Ill be on the lawn.

I'll do it, provided I'm on the computer. (Game 6 of Stanley Cup Finals will have me tied up for a while). If no one else does it, around 9pm EST I'll post a topic for the setlist, and then just update it as necessary over the next couple of hours.

By the way, if you're gonna be there to watch Dream Theater, anything you CAN do (like if they announce song names), would be appreciated. If not, no problem. I'm sure it'll be online within a few hours of the show.

Crionics
06-09-2010, 07:53 AM
I feel so excited for tonight haha, Idk if I'll be able to keep up to date and follow with the songs tho,I usually watch tv with my parents around the late hours. First thing I wake up tho, I'll check this!

Blitzkrieg Witchcraft
06-09-2010, 08:02 AM
I'll do it, provided I'm on the computer. (Game 6 of Stanley Cup Finals will have me tied up for a while). If no one else does it, around 9pm EST I'll post a topic for the setlist, and then just update it as necessary over the next couple of hours.

By the way, if you're gonna be there to watch Dream Theater, anything you CAN do (like if they announce song names), would be appreciated. If not, no problem. I'm sure it'll be online within a few hours of the show.

Maiden probably come on til 9pm cst (10pm est) so the hockey game should be over by then.

I'll do what I can for DT.

idrinkwine732
06-09-2010, 08:05 AM
What's the twitter I'll be looking at?

Maiden33
06-09-2010, 08:09 AM
Maiden probably come on til 9pm cst (10pm est) so the hockey game should be over by then.

I'll do what I can for DT.

Game will come on at 8, puck drop at 8:20, and will end around 10:45-ish. I'll probably be on the computer anyway near the end, but there's definitely gonna be some overlap.

powerslave_85
06-09-2010, 08:21 AM
I'll tweet the songs and merchandise pics and hopefully someone following on Twitter will repost here in the thread. It'll be too much of a pain to post both places. Plus there's a 40% chance of rain tonight and Ill be on the lawn.
Ooh, yeah, merch pics (or even just descriptions and prices) would be nice. I need to know how much money to bring :D

Blitzkrieg Witchcraft
06-09-2010, 08:32 AM
What's the twitter I'll be looking at?

www.Twitter.com/chelseafcjason

idrinkwine732
06-09-2010, 08:45 AM
www.Twitter.com/chelseafcjason

You are my best friend ever.

PowerMaiden
06-09-2010, 11:18 AM
www.Twitter.com/chelseafcjason



ok it worked, songs will be posted on this page ?, do I have to register somewhere or just follow on that page ?


cheers !
PowerMaiden

PowerMaiden
06-09-2010, 11:52 AM
^


anybody ? :confused:


Cheers !
PowerMaiden

Maiden33
06-09-2010, 11:53 AM
Just bookmark the page. You don't have to be a member.

TonyD
06-09-2010, 11:53 AM
^


anybody ? :confused:


Cheers !
PowerMaiden

He will post them as they are played, just keep refreshing it.

PowerMaiden
06-09-2010, 11:54 AM
thanks guys \m/


Cheers !
PowerMaiden

Citatet
06-09-2010, 12:03 PM
After the show is done. Could someone please make a thread in the setlist-section about this show?

Since IŽll be seing them in August it will probably be the exact setlist of tonight so I guess my wife will have to read through that thread and give me the number of songs and the name of the opener.

It will be very hard not to know the setlist but IŽll give it a try :rocker:

Maiden33
06-09-2010, 12:05 PM
After the show is done. Could someone please make a thread in the setlist-section about this show?

Since IŽll be seing them in August it will probably be the exact setlist of tonight so I guess my wife will have to read through that thread and give me the number of songs and the name of the opener.

It will be very hard not to know the setlist but IŽll give it a try :rocker:

Around 9 or 10pm Eastern Standard Time I'm gonna post a topic for the setlist and gradually update it as the songs come in.

Butcher of Birth
06-09-2010, 01:04 PM
Around 9 or 10pm Eastern Standard Time I'm gonna post a topic for the setlist and gradually update it as the songs come in.

Good that you called making the thread so we don't have an over load on them.

PowerMaiden
06-09-2010, 01:35 PM
anybody else getting this message when refreshing the page ?

Twitter is over capacity.
Too many tweets! Please wait a moment and try again.


Cheers !
PowerMaiden

Crionics
06-09-2010, 01:38 PM
anybody else getting this message when refreshing the page ?

Twitter is over capacity.
Too many tweets! Please wait a moment and try again.


Cheers !
PowerMaiden

I'm getting this too, idk what's going on, this is actually my first time going on twitter :eyes:

Maiden33
06-09-2010, 01:39 PM
I'm having no issue whatsoever.

EDIT: SHIT I'm getting it now too. :bouville:

Crionics
06-09-2010, 01:42 PM
I'm having no issue whatsoever.

EDIT: SHIT I'm getting it now too. :bouville:

Maiden's crashing twitter!

Maiden33
06-09-2010, 01:43 PM
For the record, it's the whole site, not just that page.

PowerMaiden
06-09-2010, 01:44 PM
that could be a major problem for my planed party for tonight :(


Cheers !
PowerMaiden

Crionics
06-09-2010, 01:47 PM
For the record, it's the whole site, not just that page.

Exactly :blaze:

PowerMaiden
06-09-2010, 01:49 PM
somebody (Maidencroatia) started a thread & posted the link on the imoc, no wonder ? every IMOC er will be there slowing things up


Cheers !
PowerMaiden

Maiden33
06-09-2010, 01:53 PM
For the record:

I talked to someone who actually uses Twitter - apparently this happens once in a while normally. It'll fix itself in a little while...

...we hope. :eyes:

Blitzkrieg Witchcraft
06-09-2010, 01:53 PM
I was wondering how I went from 3 followers to 15.

PowerMaiden
06-09-2010, 01:54 PM
it's fixed here :)


starting to get a little anxious here, I'll go to the park with my kids for a while to calm me down a bit ...


Cheers !
PowerMaiden

PowerMaiden
06-09-2010, 01:56 PM
I was wondering how I went from 3 followers to 15.



Have a great show buddy !!! I'll be following you very sériously :beer:


UP THE FUCKING IRONS !!!



Cheers !
PowerMaiden

Blitzkrieg Witchcraft
06-09-2010, 01:59 PM
Thanks. I'll be heading out there in a couple of hours.

powerslave_85
06-09-2010, 01:59 PM
Yeah, I can guarantee that this isn't crashing Twitter :lol: It just does that sometimes; give it 5 minutes and it'll be fine. If the Lost finale didn't kill Twitter, this won't either ;)

JLRedWing13
06-09-2010, 02:01 PM
I won't be viewing the setlist, as I want it to be a surprise, but I hope you have a great time. :rocker:

Like someone mentioned before, if DT plays a song you know, posting it would be appreciated.

JLRedWing13
06-09-2010, 03:17 PM
Is it bad that that Rockline show was the first time I've ever heard the radio version of The Wicker Man? I actually liked it. :eyes:

Maiden33
06-09-2010, 03:19 PM
Is it bad that that Rockline show was the first time I've ever heard the radio version of The Wicker Man? I actually liked it. :eyes:

It's not incredibly popular, so it's not weird or anything.

And yeah, I like it quite a bit too. Though I really go for overblown, dramatic music - people tend to bitch about the extra vocals.

Butcher of Birth
06-09-2010, 03:22 PM
I thought the extra vocals were cool, but I like the original because it has the longer length, nothing is cut musically.

JLRedWing13
06-09-2010, 03:25 PM
The only thing I didn't like was the omission of the moving guitar part during the choruses with the exception of the last one.

Maiden33
06-09-2010, 03:26 PM
I thought the extra vocals were cool, but I like the original because it has the longer length, nothing is cut musically.

I know what you mean.

But another thing I like about it is that they cut Dave's chorus lead out until the very last chorus, which makes it sound about 5x better when it occurs. My band used to cover this song, and I HATED playing that part.

And is it just me or are the backing vocals in the prechorus mixed higher in that version?

Butcher of Birth
06-09-2010, 03:42 PM
Yeah, they did sound higher. Prob because it was a Radio Edit. The vocals sell the records most the time on American Radio... Sadly it's not about the music, otherwise Metal would still be King of The Charts! :flame:

Butcher of Birth
06-09-2010, 04:04 PM
Disengaged

Maiden33
06-09-2010, 04:08 PM
This is what is said to be the set from a guy who is on Barrier:

You're supposed to post this in the OTHER topic!!! :mad:

JLRedWing13
06-09-2010, 04:11 PM
I scrolled down quickly so I didn't see it. Please delete/move the post if there's reason to believe the setlist is true.

Crionics
06-09-2010, 04:18 PM
Remove it and post it in the other thread

idrinkwine732
06-09-2010, 04:41 PM
How hard is it for people to understand the concept of a spoiler thread?

JLRedWing13
06-09-2010, 04:52 PM
How hard is it for people to understand the concept of a spoiler thread?

Apparently very. If I hadn't scrolled down slowly for that very reason the surprise would have been ruined....assuming the setlist is correct. If that setlist is proven to be false tonight, I don't care if I see it, but I'm not taking chances.

Butcher of Birth
06-09-2010, 04:55 PM
Removed

Maiden33
06-09-2010, 04:58 PM
For the record: If no one ever confirms it for you, nothing is ruined.

I agree, it shouldn't have been posted - but you are on a board called MetalSetlists - founded on the concept that the people here care about those things. For now it is just a rumor, but still, if you are THAT concerned about steering clear of ANY spoilers, you might want to avoid this entire board until your show. It's almost inevitable that someone, somewhere is going to leak info at some point.

Maiden33
06-09-2010, 05:06 PM
Fucking Twitter broke again, apparently. :mad::bouville:

Pastulio_
06-09-2010, 05:15 PM
Twitters going fine for me.

JLRedWing13
06-09-2010, 07:33 PM
How's the set coming?

maidenpriest
06-09-2010, 08:00 PM
set is pretty badass!!!!

JLRedWing13
06-11-2010, 09:54 PM
5 weeks. :mad: