PDA

View Full Version : Confused to whether a breakdown is legitimate or scene kid fanservice?


mankvill
04-15-2010, 02:44 PM
http://www.youtube.com/watch?v=YbfDPkyt5ws @ 1:58
http://www.youtube.com/watch?v=ZJJrIQsCTcQ @ 0:43
http://www.youtube.com/watch?v=7j-6Bbu23Aw @ 0:53

And the worst offenders:

http://www.youtube.com/watch?v=n2JX9VeL7n4 @ 1:50

I've yet to hear a band to use the almost electronic-type "BOOOOOOOOOOM" at the beginning of a breakdown that wasn't just a scene kid band.

Protip: it doesn't make breakdowns more brutal, it's just an easy way to know when you're listening to a shit band.

undergroundrage
04-15-2010, 02:49 PM
http://www.youtube.com/watch?v=YbfDPkyt5ws @ 1:58
http://www.youtube.com/watch?v=ZJJrIQsCTcQ @ 0:43
http://www.youtube.com/watch?v=7j-6Bbu23Aw @ 0:53

And the worst offenders:

http://www.youtube.com/watch?v=n2JX9VeL7n4 @ 1:50

I've yet to hear a band to use the almost electronic-type "BOOOOOOOOOOM" at the beginning of a breakdown that wasn't just a scene kid band.

Protip: it doesn't make breakdowns more brutal, it's just an easy way to know when you're listening to a shit band.

Something about WOP, I like. I'm not calling it good music, but it's got something I like.

And I'd say Emmure is the worst offender.

mankvill
04-15-2010, 02:51 PM
Something about WOP, I like. I'm not calling it good music, but it's got something I like.

And I'd say Emmure is the worst offender.

Oh god, I just youtubed "brutal deathcore breakdowns" (you should see the comments on those videos) but yeah, Emmure is terribad with this shit D:

undergroundrage
04-15-2010, 02:51 PM
Oh but the question in the title. I think it's only legitimate when it's done right (all shall perish). When bad bands, especially the first three videos you posted, do it...it's just scene kid shit.

DethMaiden
04-15-2010, 02:51 PM
Jesus those were awful.

Now what's the question?

mankvill
04-15-2010, 02:53 PM
Oh but the question in the title. I think it's only legitimate when it's done right (all shall perish). When bad bands, especially the first three videos you posted, do it...it's just scene kid shit.

I'm just focusing on the stupid electronic BOOM thing at the beginning of so many breakdowns.

Indestructible
04-15-2010, 03:05 PM
The only Deathcore band I can tolerate is Winds Of plague.

ChildrenofSodom
04-15-2010, 03:19 PM
Jesus those were awful.

Now what's the question?

Agreed. Why the fuck do people listen to this?

xStructualDefect
04-15-2010, 03:35 PM
i love that song by As Blood Runs Black, but that breakdown sorta kills it for me.
and that has to be the worst Suicide Silence song by the way, coming from a fan of them.
not a fan of the other two, although Winds of Plague was good when i saw them.

Maiden33
04-15-2010, 03:42 PM
Fucking christ that stuff was terrible. I am so happy I basically have absolutely NO exposure to this type of "music". I don't think there were any notes in that Suicide Silence track, just noise.

SomewhereInTime72
04-15-2010, 03:47 PM
DJUN DJUN DJUN

DJUN DJUN

DJUN DJUN DJUN

DJUDJUDJUDJUDJUNDJUN DJUN

mankvill
04-15-2010, 03:54 PM
Fucking christ that stuff was terrible. I am so happy I basically have absolutely NO exposure to this type of "music". I don't think there were any notes in that Suicide Silence track, just noise.

I would actually rather listen to noise (http://www.youtube.com/watch?v=gmktv963m3k) than Suicide Silence.

Fires Of Sedition
04-16-2010, 01:21 AM
I would actually rather listen to noise (http://www.youtube.com/watch?v=gmktv963m3k) than Suicide Silence.

I'd rather listen to a vacuum suck up a tortoise with rocks jammed in its ass.

IrritatedTrout
04-16-2010, 07:04 AM
God, this shit is so fucking terrible.

ravenheart
04-16-2010, 09:36 AM
For me, the vocals suck more than anything else.

And the fact that it's all so formulaic, but even then I could probably find one or two bands to like if their singers weren't so shit.

Fe Maiden
04-16-2010, 11:50 AM
I am so confused at the thread title that I don't even want to listen to the clips:hecho:

Cynicist
04-16-2010, 12:19 PM
I am so confused at the thread title that I don't even want to listen to the clips:hecho:

Your ears thank you.

rjturtle9
04-18-2010, 01:42 PM
I'd rather listen to a vacuum suck up a tortoise with rocks jammed in its ass.

:eek:

Butcher of Birth
04-18-2010, 02:02 PM
Best Break Down Ever ;)

Dying Fetus - Your Treachery Will Die With You (1:13) (http://www.youtube.com/watch?v=i8Jjy3Zy7kk)

mankvill
04-18-2010, 02:06 PM
Best Break Down Ever ;)

Dying Fetus - Your Treachery Will Die With You (1:13) (http://www.youtube.com/watch?v=i8Jjy3Zy7kk)

:rocker:

@thread:

It's kinda like...nowadays, if you're seeing a band and the singer has sleeve tattoo's, you can pretty much tell right then and there that the band will fucking suck.

makethemsuffer12
04-18-2010, 02:14 PM
Best Break Down Ever ;)

Dying Fetus - Your Treachery Will Die With You (1:13) (http://www.youtube.com/watch?v=i8Jjy3Zy7kk)

Holy shit. I think I found the next band I have to get into.

mankvill
04-18-2010, 02:23 PM
Holy shit. I think I found the next band I have to get into.

Why weren't you into Dying Fetus before?! :flame:

Get Killing On Adrenaline now!

makethemsuffer12
04-18-2010, 02:39 PM
Why weren't you into Dying Fetus before?! :flame:

Get Killing On Adrenaline now!

I was aware of their awesomeness but I rarely listened to them.

undergroundrage
04-18-2010, 03:08 PM
:rocker:

@thread:

It's kinda like...nowadays, if you're seeing a band and the singer has sleeve tattoo's, you can pretty much tell right then and there that the band will fucking suck.

That's uh....a pretty bold statement.

mankvill
04-18-2010, 03:10 PM
That's uh....a pretty bold statement.

It's true, though.

Show me one band that's formed in the past 10 years where a band member has a sleeve of tattoo's that doesn't suck.

undergroundrage
04-18-2010, 03:11 PM
It's true, though.

Show me one band that's formed in the past 10 years where a band member has a sleeve of tattoo's that doesn't suck.

Machine Head

mankvill
04-18-2010, 03:12 PM
Machine Head

I said that's formed in the past 10 years.

AND THEY SUXXORS N E WAYZ

DethMaiden
04-18-2010, 03:12 PM
It's true, though.

Show me one band that's formed in the past 10 years where a band member has a sleeve of tattoo's that doesn't suck.

Greg Lahm (frontman of Struck By Lightning/ex-Mouth of the Architect) has sleeves. I see your point but there are counterexamples.

Rob Zombie's solo career started 12 years ago but he has a shit-ton of tattoos that you could almost call sleeves.

And I thought you liked Converge, even though I definitely don't.

mankvill
04-18-2010, 03:14 PM
And I thought you liked Converge, even though I definitely don't.

God damnit, I said FORMED in the past 10 years! :lol:

DethMaiden
04-18-2010, 03:15 PM
God damnit, I said FORMED in the past 10 years! :lol:

I thought they debuted in 2001 but I don't know my Converge history. Still, Struck By Lightning and Mouth of the Architect!

undergroundrage
04-18-2010, 03:17 PM
I said that's formed in the past 10 years.

AND THEY SUXXORS N E WAYZ

I missed the 10 years part, and how can you say they suck? The Blackening is just...come on, that shit is awesome.

About your point tho...I'm having trouble finding bands from the past 10 years, that I like enough to know what they look like, that have sleeves. So you may have a good point here. I would of bet a ton that the lead singer for All Shall Perish had sleeves, but he does not...

mankvill
04-18-2010, 03:18 PM
I thought they debuted in 2001 but I don't know my Converge history. Still, Struck By Lightning and Mouth of the Architect!

and tehy are teh suxxorz! ;)

DethMaiden
04-18-2010, 03:19 PM
and tehy are teh suxxorz! ;)

You may think so, but at least they're not deathcore or anything like it. ;)

undergroundrage
04-18-2010, 03:19 PM
Dez from DevilDriver, but I'm sure you hate them too. He's the only one i can come up with from the past 10 years. Wow...never even thought about it until now.

mankvill
04-18-2010, 03:19 PM
I missed the 10 years part, and how can you say they suck? The Blackening is just...come on, that shit is awesome.

About your point tho...I'm having trouble finding bands from the past 10 years, that I like enough to know what they look like, that have sleeves. So you may have a good point here. I would of bet a ton that the lead singer for All Shall Perish had sleeves, but he does not...

Yeah, I'm definitely not saying that just because a band looks a certain way that they automatically suck, but that's usually how it is. :lol:

DethMaiden
04-18-2010, 03:21 PM
http://onthebuzzer.files.wordpress.com/2009/05/2320624182_c053cdf520.jpg
http://splog.nationallampoon.com/files/2009/05/chris-andersen.jpg

Denver Nuggets=deathcore band of the NBA?

mankvill
04-18-2010, 03:29 PM
You may think so, but at least they're not deathcore or anything like it. ;)

That is very true! And I've never listened to them. :lol:

@Underground: I've never listened to DevilDriver (I was actually just looking up my show review of when I went to see Napalm Death and left before DevilDriver, met Dez outside the club, not knowing who he was, and was like "FUCK YEAH NAPALM DEATH WAS AMAZING, i'm outta here now") but I've heard that they are nowhere near as bad as deathcore fuckers.

@Brad again: I hates basketball

undergroundrage
04-18-2010, 03:32 PM
@Underground: I've never listened to DevilDriver (I was actually just looking up my show review of when I went to see Napalm Death and left before DevilDriver, met Dez outside the club, not knowing who he was, and was like "FUCK YEAH NAPALM DEATH WAS AMAZING, i'm outta here now") but I've heard that they are nowhere near as bad as deathcore fuckers.


they aren't deathcore at all. More of a 'groove' metal, if that is such a genre. And they have changed their sound pretty much every album (with the first being more coal chamber influenced than the rest...so don't listen to it if you ever check them out, it would be a bad first impression for you.)

ravenheart
04-18-2010, 03:33 PM
@Brad again: I hates basketball

You suck. Even I like it!

On the sleeve tattoos thing: Wino. The end.

undergroundrage
04-18-2010, 03:36 PM
You suck. Even I like it!

On the sleeve tattoos thing: Wino. The end.


I'll join on the Basketball hate-wagon. Even tho it's not nearly as unwatchable as Baseball, america's biggest waste of time.

mankvill
04-18-2010, 03:37 PM
they aren't deathcore at all. More of a 'groove' metal, if that is such a genre. And they have changed their sound pretty much every album (with the first being more coal chamber influenced than the rest...so don't listen to it if you ever check them out, it would be a bad first impression for you.)

Yeah, totally. I know groove metal and all that, and I'd take that over deathcore any day.

@ravenheart: I guess technically Wino was formed within 10 years ago. :lol:

College basketball can be fun. NBA? Pfft.

DethMaiden
04-18-2010, 03:44 PM
You suck. Even I like it!

On the sleeve tattoos thing: Wino. The end.


:fist: @ both points. I love that you love basketball but I feel bad that as far as I know the UK doesn't have any NBA players. :lol: It's weird enough that there's some good Aussies! ;)

And yeah, Wino rocks the sleeve and rocks it well.

DethMaiden
04-18-2010, 03:45 PM
College basketball can be fun. NBA? Pfft.

Shut. Your. Whore. Mouth. :)

Maiden33
04-18-2010, 03:45 PM
I am with Manks on both issues - the sleeve tattoos and the basketball thing. :fist:

mankvill
04-18-2010, 03:59 PM
Shut. Your. Whore. Mouth. :)

You mad cuz jayhawks be stylin on you!

DethMaiden
04-18-2010, 04:04 PM
You mad cuz jayhawks be stylin on you!

Drew Gooden is the only active NBA guy from Kansas that I even remotely like. I basically hate Paul Pierce. But I didn't have a problem with this year's group.

Butcher of Birth
04-18-2010, 04:11 PM
Holy shit. I think I found the next band I have to get into.

Yeah, wow wee! You need to get into this NOW!

makethemsuffer12
04-18-2010, 04:14 PM
Yeah, wow wee! You need to get into this NOW!

I do. Those synchronized guitar/bass sweeps blew my mind.